Norway Station, tredje året. Fimbuls bemanning var nå redusert til 9 personer. Nytt beltekjøretøy kalt muskeg, som ble overtatt fra støtteving 7070.To år uten sykdom eller uhell var bakgrunnen for at NPs ledelse lot de 9 overvintrerne være uten legetilsyn siste året. Hovedoppgaven for den reduserte ekspedisjonen
var å videreføre hele det meteorologiske programmet, men også målinger og observasjoner av ozon, sydlys, jordmagnetisme og snøakkumulasjon ble tilfredsstillende ivaretatt.
I 1936 ble Svalbard fotografert fra fly. Bildene ble grunnlaget for nye topografiske kart. Topograf Bernard Luncke fra Norsk Polarinstitutt var fotograf på ekspedisjonen, her i båt sammen med pilot løytnant Sigurd Sivertsen.
Kartkonstruksjon:
Topograf Bernhard Luncke konstruerer et topografisk kart over Svalbard fra skråflyfoto. To flyfoto (18x18cm) legges i inn under lampene øverst i kartkonstruksjons-maskinen Zeiss C4 Stereoplanigraf. Registreringene overføres mekanisk til foliene på tegnebordet.
Hårklipp ombord på dekket av "Polarbjørn". Luncke klipper flymekaniker Stamsø.Antarktisekspedisjonen 1958/59. Kartleggingsekspedisjon ledet av B. Luncke. med medvirkning av flyvåpenet med to Otterfly under ledelse av major Odden.